Sunday, January 2, 2011

SeLaMaT MeNYaMBuT TaHuN BaRu

2011
Salam Tahun baru buat semua.
Mengimbau kembali apa yang berlaku pada tahun 2010 adalah membuatkan aku berfikir tentang Qada' & Qadar yang Allah telah tentukan pada diri aku. Hikmah disebalik apa yang terjadi tu adalah sangat bernilai. Mungkin dulu aku rasa terlalu susah untuk menghadapi semua dugaan yang aku hadapi. Tapi bila aku menghadapi, melalui setiap saat-saat tu. aku tetap boleh menghadapinya. Menerima setiap ketentuan, bersabar dengan setiap dugaan, menangisi dengan setiap kelemahan diri, semuanya aku dah lalui. Bila aku diberi kegembiraan.. kadang aku leka dan lupa apa itu kesakitan. Betapa pedih dan peritnya bila menghadapi dugaan.
Melangkah ke tahun 2011 ni pula. Aku melangkah dengan azam yang satu. semoga tahun ni aku berjaya dengan azam yang baru seperti tahun terdahulu. Melangkah dengan seribu pengharaban. Melangkah dengan satu misi. Melangkah dengan satu kenyakinan. Melangkah dengan satu iktizam. Melangkah dengan satu semangat. Melangkah bersama suami ku tersayang. Semoga apa yang menantiku dikemudian hari adalah cahaya - cahaya kegembiraan ku bersama - sama orang yang aku sayangi.
Semoga aku tabah menghadapi hari - hari yang mendatang dengan sabar dan rasa syukur kepadanya.

No comments:

Post a Comment